اخبار مدرسه حلی 6

دوره 3 ایی باشید.

دوره 3 ایی باشید.

اخبار مدرسه حلی 6

این وبلاگ متعلق به همه دوره 3 ایی ها می باشد.البته که همه می توانند به این وبلاگ سر بزنند.

منوی بلاگ
بایگانی
آخرین مطالب
شیمی-پدیده آنالماشیمی-پدیده آنالما
( ۴۴۵ نمایش و ۲ نظر )
شانزدهمین دوره IMCشانزدهمین دوره IMC
( ۳۶۱ نمایش و ۱ نظر )
بازی بُردی مهاجران کاتانبازی بُردی مهاجران کاتان
( ۵۰۴ نمایش و ۰ نظر )
داستان لیلی و مجنون-ادبیاتداستان لیلی و مجنون-ادبیات
( ۲۶۳ نمایش و ۰ نظر )
ریاضی تکمیلیریاضی تکمیلی
( ۷۹۹ نمایش و ۰ نظر )
فارسی تکمیلیفارسی تکمیلی
( ۹۳۱ نمایش و ۱ نظر )
علوم تکمیلیعلوم تکمیلی
( ۳۳۳ نمایش و ۰ نظر )
کلیپ مربوط به جغرافیای تاریخی و سیاسی ایران در ادوار گذشتهکلیپ مربوط به جغرافیای تاریخی و سیاسی ایران در ادوار گذشته
( ۳۲۹ نمایش و ۱ نظر )
کتاب فرضیه شگفت انگیز(کتابی مناسب برای افراد علاقه مند به عصب شناسی)کتاب فرضیه شگفت انگیز(کتابی مناسب برای افراد علاقه مند به عصب شناسی)
( ۸۰۱ نمایش و ۰ نظر )
ریاضی رشادتریاضی رشادت
( ۴۹۲ نمایش و ۲ نظر )
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شیمی-پدیده آنالما

شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۵۳ ب.ظ

آنالما شکلی است به صورت عدد هشت لاتین کشیده که با ترسیم موقعیت دقیق، یاعکسبرداری از قرص خورشید (در یک قاب عکس) در فواصل زمانی یکسان و منظم طی یکسال (مثلا صبح جمعه هر هفته ساعت 5/7 صبح) به دست می آید. شکل ویژه آنالما نشان دهنده کشیدگی استوای زمین با مدار آن، 5/23 درجه، وبیضوی بودن مدار است. منحنی آنالما درواقع نموداری است از میل خورشید بر حسب معادله زمان طی یک سال کامل. این پدیده مستقیماً به پارامتری به نام معادله ی زمان (Equation-of-Time) که اختلاف زمان خورشیدی و زمان واقعی است مربوط می شود (که به علت بیضوی بودن مدار زمین است). معادله ی زمان نشان می دهد که اذان ظهر چند دقیقه با لحظه ی ساعت دوازده فاصله دارد. اگر در نیمکره شمالی باشید در تابستان این پارامتر مقدار مثبت و در زمستان مقدار منفی دارد. به جز کار جذاب عکاسی از آنالما و تهیه تصاویری مانند زیر می توانید با علامت زدن نوک سایه یک میله کاملاً عمود بر سطح زمین سر یک ساعت خاص در هر روز از سال این پدیده و شکل هشت مانند آنرا بدست آورید. جدول مقابل نشان دهنده میزان تفاوت زمانی با توجه به میزان کجی محور است. آنالما ها وابسته به عرض جغرافیایی و زمان عکس برداری با یک دیگر متفاوت اند.(در همه جا آنالما به صورت هشت است اما زاویه آن در جاهای مختلف متفاوت است.) آنالما نام کتابی است نوشته شده توسط بطلمیوس. آنالما در زبان یونانی یعنی ساعت آفتابی.


شیمی-پدیده آنالما
۹۳/۱۲/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۱
بهزاد نبوی

نظرات  (۲)

پلیمر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پلیمر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی